ITIP

Voorwaarden en regelingen

Algemene voorwaarden opleidingen

laatst bijgewerkt: mei 2024

NRTO

Het ITIP is met haar opleidingsactiviteiten aangesloten bij de branchevereninging NRTO (Nederlandse Raad voor Training en Opleiding). De algemene voorwaarden van het NRTO zijn van toepassing op ITIP school voor leven en werk. De voorwaarden zijn goedgekeurd door de Consumentenbond. De gedragscode van NRTO is van toepassing.

Aanmelding

Voorafgaand aan alle opleidingen vindt op individuele basis een intakegesprek plaats met één van onze begeleiders. Tijdens dit intake gesprek maken we kennis en onderzoeken we samen of en welk aanbod het beste bij de situatie en wensen van de deelnemer past. Een afspraak voor een intake gesprek gaat via het kantoor van het ITIP, telefoon: 0575 – 510 850. Na afloop van dit intake gesprek ontvangt de deelnemer een link naar het inschrijfformulier voor de betreffende opleiding. Wanneer dit is ingevuld en verstuurd, ontvangt de deelnemer direct een automatisch bericht en daarna binnen enkele dagen de officiële bevestiging van deelname. De factuur ontvangt de deelnemer op een later moment. Het ITIP draagt zorg voor de vertrouwelijke behandeling van de persoonlijke informatie van de deelnemer.

Voorwaarde tot deelname

Het ITIP verzorgt trainingen en opleidingen waarbij groei in de persoonlijke sfeer alsmede het maatschappelijk functioneren centraal staat. Een deelnemer start een opleiding om het gehele potentieel aan kwaliteiten te leren kennen en in te zetten in het dagelijks bestaan. Uitgangspunt is dat je op jezelf kunt vertrouwen en dat je daardoor ook actief je vertrouwen kunt schenken. Alleen mensen die aangesproken willen worden op hun eigen doen en laten kunnen zich inschrijven voor een opleiding, met als voorwaarde het intake gesprek en aanwezigheid in de blokken. Aanwezigheid van alle deelnemers is voor ons vanzelfsprekend en dus een basisvoorwaarde. Geen van de opleidingen kan gedeeltelijk gevolgd worden, elk onderdeel is essentieel voor het geheel.

Verantwoordelijkheid

Uiteraard is degene die de leiding heeft in de opleiding verantwoordelijk voor een goede overdracht van de stof. Maar het is niet zo dat de deelnemer ‘met zich laat doen, omdat de ander wel zal weten wat goed voor hem/haar is’. De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor wat er met hem/haar gebeurt. Dat geldt ook als deelnemers onderling met elkaar werken. Op het inschrijfformulier is een contractdeel opgenomen waarin de deelnemer onderstaande bevestigt:

Bij deelname blijft de verantwoordelijkheid voor enig handelen of nalaten bij jezelf. Als deelnemer draag je zelf de verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van het toepassen en uitvoeren van onderwezen leerstof en methoden. Noch de begeleiders, noch het ITIP zijn verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van toepassen en uitvoeren van het geleerde. Zij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig handelen of nalaten van de deelnemer en/of de gevolgen van deelname aan de groep.

Aanvangsniveau

Er worden geen vooropleidingseisen gesteld aan De ITIP Opleiding, de opleiding Beziel je leiderschap en het Persoonlijk Traject. De opleiding Instrument voor hulp is een Post-HBO opleiding. Hiervoor geldt als toelatingseis een afgeronde HBO opleiding of aantoonbaar werk- en denkniveau op HBO niveau.

Vrijstellingen

Het ITIP verzorgt trainingen en opleidingen waarbij groei in de persoonlijke sfeer alsmede het maatschappelijk functioneren centraal staat. Hierbij wordt uitgegaan van de persoonlijke ontwikkeling van iedere deelnemer. Vanuit deze gedachte is het verkrijgen van een vrijstelling niet aan de orde. ITIP opleidingen kennen daarom geen vrijstellingen.

Studiebelasting

De studiebelasting is de totale hoeveelheid tijd die je nodig hebt voor het volgen van een opleiding. De studiebelasting is opgebouwd uit contacturen, intervisie-uren en voorbereidingsuren. Het aantal contacturen betreft de uren die je doorbrengt in de groep tijdens de blokken (modules). Daarnaast zijn er intervisiemomenten waarbij de deelnemers onderling, individueel of in subgroepjes samenkomen. Hiervoor maken de deelnemers zelf de afspraken tussen de blokken. Per opleiding kan de opzet verschillen. Bij een aantal opleidingen zijn er ook supervisiemomenten tussen deelnemer en begeleider.

Ter voorbereiding op de blokken wordt met huiswerkopdrachten gewerkt in de vorm van; het beantwoorden van een aantal vragen om je te richten op het onderwerp, het lezen van bepaalde literatuur of het volgen van een online lezing. Dit geheel geldt als de voorbereidingsuren. Bij Instrument voor hulp is ook het maken van een eindverslag en een eigen presentatie bij deze uren inbegrepen. In het overzicht van de studiebelasting vind je per opleiding een inschatting van het aantal uren.

Studieboeken

Bij inschrijving ontvang je een literatuurlijst met per blok aangegeven welke boeken verplicht zijn en welke boeken ter inspiratie aanbevolen worden. De opleidingskosten zijn exclusief de aanschaf van boeken. Tijdens een opleiding worden soms kosteloos readers en ander cursusmateriaal verstrekt. Het eigendomsrecht en de copyright berust bij het ITIP.

Afsluiting van de opleiding

Vanwege het feit dat bij het ITIP persoonlijke groei voorop staat wordt er niet gewerkt met een (afsluitend) examen en worden er geen diploma’s verstrekt. Hierop is de geaccrediteerde opleiding Instrument voor hulp een uitzondering. Voor deze opleiding wordt een examen afgelegd en een diploma verstrekt. Na het voltooien van alle opleidingen krijgt iedere deelnemer een certificaat van deelname.

Uitsluiting van deelname

Het ITIP behoudt het recht om in uitzonderlijke gevallen een deelnemer eenzijdig uit te sluiten van verdere deelname. Het kan hierbij gaan om zaken als onvoldoende aanwezigheid tijdens de opleidingsblokken, het vertrek van de deelnemer tijdens opleidingsblokken, verstoring van het groepsproces of zaken rond het leerproces van een deelnemer.

Annuleren van een opleiding bij te weinig deelnemers

Wanneer er zich voor een opleiding te weinig deelnemers hebben opgegeven, zal het ITIP naar een passende oplossing zoeken. Er wordt mogelijk een alternatief geboden, altijd in overleg met de deelnemers. Al geïnde opleidings- en verblijfkosten worden gerestitueerd.

Onvoorziene stijging van kosten

Onvoorziene stijging van zowel de opleidings- als de verblijfkosten voor de start van een opleiding, kunnen door ITIP doorberekend worden.

Algemene voorwaarden Ontwikkeling & Advies

laatst bijgewerkt: september 2021

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten door ITIP school voor leven en werk, hierna genoemd ITIP, te verrichten diensten.

Diensten

ITIP school voor leven en werk, is een verband van ruim dertig opleiders en begeleiders. ITIP werkt vanuit de wens om mensen en organisaties te inspireren en te helpen in het vormgeven van hun bezieling. ITIP werkt in organisaties die zoeken naar wegen om hun managers en medewerkers maximaal aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid, authenticiteit en talenten. Ook biedt ITIP een breed palet van opleidingen, studiedagen en lezingen voor mensen die zich willen ontwikkelen en bezinnen op wie zij zijn. Tenslotte is ITIP landelijk actief als loopbaanbegeleiders, zowel op individuele basis, als in-company.

ITIP onderscheidt zich door een uiterst persoonlijke, directe, ondogmatische en respectvolle manier van werken. Daarbij ziet ITIP niet zozeer de methodieken, maar de begeleiders zelf – wie zij zelf zijn en het voorbeeld dat zij zelf geven – als belangrijkste instrument. Zij gaan het contact graag ten volle aan, niet als buitenstaanders die het beter weten, maar als betrokken mensen van vlees en bloed, die als geen ander uit eigen ervaring weten wat het vraagt om gedragspatronen duurzaam te doorbreken. De werkvormen die zij daarbij inzetten kenmerken zich door hun diversiteit en hun dynamiek, een inspirerende afwisseling van gedegen inleidingen en praktische oefeningen, die dan weer een ervaringsgericht, dan weer een reflecterend karakter hebben.

De begeleider/opleider, die via ITIP t.b.v. Opdrachtgever is ingezet, zal zijn werkzaamheden binnen het kader van de opdracht en in samenwerking met de betrokken personen in de organisatie van Opdrachtgever naar eigen inzicht uitvoeren en daarover verantwoording afleggen aan Opdrachtgever.

Overeenkomst

Opdrachtgever en ITIP bepalen samen de overeenkomst. Bij langlopende overeenkomsten worden jaarlijks de tarieven per 1 januari aangepast aan de trend in de sector, en wordt indexatie toegepast volgens de richtlijnen van de overheid. ITIP is aangesloten bij het CRKBO en hoeft over activiteiten die als opleidingsactiviteiten gelden geen BTW in rekening te brengen.

Wederzijdse verplichtingen

Opdrachtgever en ITIP streven naar een zo’n goed mogelijke samenwerking. ITIP zet zich in haar opdrachten accuraat en zorgvuldig uit te voeren. Opdrachtgever zal steeds tijdig alle noodzakelijke en overige nuttige gegevens en inlichtingen aan ITIP verstrekken. Opdrachtgever zet zich in voor de juiste toepassing binnen zijn organisatie van de door ITIP geleverde diensten. Opdrachtgever verplicht zich om de begeleider/opleider, die via ITIP t.b.v. Opdrachtgever is ingezet, goede werkomstandigheden te bieden. Opdrachtgever stelt apparatuur, materialen en/of gegevens ter beschikking voor het uitvoeren door ITIP van de werkzaamheden. Als niet aan deze verplichting wordt voldaan kan dit leiden tot opschorting van de uitvoering van de overeenkomst en kunnen daardoor veroorzaakte extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven van ITIP in rekening worden gebracht.

Beëindiging overeenkomst

Indien één van de partijen onderdelen van de overeenkomst niet nakomt, wanprestatie levert of failliet gaat, heeft de andere partij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder de andere partij daarvoor schadeloos te hoeven stellen. Mocht er aantoonbare schade geleden zijn, dan heeft de andere partij bovendien recht op de schadeloosstelling.

Schadeloze ontbinding van de overeenkomst door ITIP is ook mogelijk als gevolg van feiten of omstandigheden die zich aan de invloed van ITIP onttrekken en waarvan bij het sluiten van de overeenkomst geen kennis bestond, of als ITIP gedwongen zou worden zich neer te leggen bij gedrag dat indruist tegen nomen en waarden van goed gedrag die gebruikelijk zijn in maatschappelijk verkeer.

Annulering

Buiten bovenstaande gevallen kan Opdrachtgever de overeenkomst vóór de overeengekomen einddatum beëindigen, als gelijktijdig aan ITIP een schadeloosstelling wordt voldaan dat overeenkomt met de vergoeding die op grond van de opdrachtbevestiging aan ITIP verschuldigd zou zijn. Betalingsverplichtingen aan ITIP die al bestonden voor het tijdstip van beëindiging en/of die betrekking hebben op reeds door ITIP geleverde diensten, blijven in stand.

Contracten met een duur van minder dan 9 maanden:

Bij geplande activiteiten of trainingsdagen geldt de volgende annuleringsregeling:
Bij annuleren binnen een maand voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 100% van de totale kosten.
Bij annuleren binnen twee maanden voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 75% van de totale kosten.
Bij annuleren binnen drie maanden voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 50% van de totale kosten.

Contracten met een duur van 9 maanden en meer:

Bij annuleren binnen drie maanden voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 100% van de totale kosten.
Bij annuleren binnen 3 tot 6 maanden voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 75% van de totale kosten.
Bij annuleren tussen 6 tot 9 maanden voorafgaand aan de activiteit betaalt de opdrachtgever 25% van de totale kosten.

Bij verhindering van geplande (coachings)-gesprekken, verzoekt ITIP Opdrachtgever vriendelijk dat uiterlijk 48 uur van tevoren te melden. Daarna brengt ITIP 100% van de kosten in rekening.

Aansprakelijkheid

Alleen wanneer ITIP in de uitoefening van haar functie schade heeft veroorzaakt aan Opdrachtgever door opzet of grove schuld of nalatigheid van de ingezette begeleiders, is zij daarvoor aansprakelijk te stellen. In geen geval is ITIP aansprakelijk als Opdrachtgever zelf in zijn verantwoordelijkheden naar ITIP tekort is geschoten.

Elke aansprakelijkheid van ITIP voor gevolgschade, zoals bedrijfsschade, schade wegens gederfde winst, gemiste besparingen en/of verlies van gegevens, is uitgesloten.

Voor zover aansprakelijkheid door ITIP niet is uitgesloten, is deze beperkt tot het bedrag gelijk aan prijs (exclusief btw) maximaal € 25.000,- (zegge: vijfentwintig duizend euro).

ITIP is niet aansprakelijk voor of gebonden aan eventuele verbintenissen die door de begeleider/opleider onbevoegd zijn aangegaan of voor hem op ander wijze zijn ontstaan richting de Opdrachtgever.

ITIP zal niet aansprakelijk zijn voor het niet of niet-tijdig nakomen van haar verplichtingen ten gevolge van overmacht.

Bij deelname aan in company trainingen blijft de verantwoordelijkheid voor enig handelen of nalaten bij de deelnemer zelf. De deelnemer draagt zelf de verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van het toepassen en uitvoeren van onderwezen leerstof en methoden. Noch de begeleiders, noch het ITIP zijn verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van toepassen en uitvoeren van het geleerde; zij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig handelen of nalaten van de deelnemer en/of de gevolgen van deelname aan de groep. Het ITIP draagt zorg voor de vertrouwelijke behandeling van de persoonlijke informatie van de deelnemer.

Zorgvuldigheid en geheimhouding

ITIP zal bij het gebruik van de informatie, die haar ter kennis is gekomen in het kader van de opdracht, de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten. Verworven kennis ten aanzien van de interne organisatie, knowhow, ontwikkelingen en cliënten van Opdrachtgever zal niet worden verspreid, tenzij Opdrachtgever daarvoor toestemming heeft verleend.

Intellectuele Eigendom

De intellectuele eigendomsrechten, die zouden kunnen ontstaan op de door de begeleider/opleider in het kader van de uitvoering van de overeenkomst gemaakte rapporten, documenten, gegevens en resultaten berusten bij Opdrachtgever, tenzij partijen in de overeenkomst anders hebben bepaald.
De intellectuele eigendomsrechten van door ITIP uitgereikte readers en/of hand-outs of via digitale media verstrekte informatie blijven bij ITIP.

Facturering

ITIP dient bij Opdrachtgever maandelijks een factuur in voor het honorarium van de begeleider/opleider op basis van het gewerkte aantal dagdelen in die maand. Alleen werkelijk gerealiseerde dagdelen en gevoerde gesprekken worden in rekening gebracht.
Betaling door Opdrachtgever dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, zonder korting of compensatie.

Indien Opdrachtgever na het verstrijken van de betalingstermijn de betaling niet heeft voldaan, is Opdrachtgever zonder nadere mededeling gehouden tot vergoeding van de wettelijke rente voor het openstaande bedrag. ITIP is dan gerechtigd de werkzaamheden op te schorten en de overeenkomst tussentijds te beëindigen.

Indien Opdrachtgever na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven, waarbij Opdrachtgever naast het dan verschuldigde totale bedrag ook gehouden zal worden tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De hoogte van deze kosten worden bepaald op minimaal 15% van het totaal verschuldigde bedrag, met een minimum van € 500,-.

Toepasselijk recht / Geschillenregeling

Deze algemene voorwaarden, alsmede de overeenkomsten worden beheerst door het Nederlandse recht. Geschillen voortvloeiende uit voornoemde overeenkomsten zullen worden beslecht door een bevoegde Nederlandse rechter.

Betalingsvoorwaarden

Laatst bijgewerkt: oktober 2024

Betalingsvoorwaarden activiteiten
Na inschrijving van een activiteit via de website, ontvangt de deelnemer automatisch een bevestiging per e-mail. Betaling geschiedt via de site of via het ontvangen van een factuur. De factuur dient binnen twee weken na ontvangst betaald te worden. Mochten er, na ontvangst van deze factuur, wijzigingen optreden in opdracht van de deelnemer of werkgever dan brengen wij 17,50 euro aan administratiekosten in rekening. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij deelbetalingen door deelnemer en werkgever. Bij te laat betalen ontvang je een reminder. Bij de tweede aanmaning rekenen we 25 euro administratiekosten.

Annuleringsvoorwaarden online lezingen/sessies
Bij het annuleren van een lezing door de deelnemer wordt er geen restitutie verleend.
Wanneer het ITIP de lezing wegens omstandigheden annuleert, wordt er wel restitutie verleend, het geld wordt dan teruggestort.

Annuleringsvoorwaarden activiteiten
Na inschrijving van de deelnemer geldt de volgende wettelijke regeling: de annuleringsregeling is van kracht na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Na inschrijving van een activiteit via de website, ontvangt de deelnemer via e-mail een bevestiging.
Bij annuleren binnen twee weken voorafgaand aan een activiteit betaalt de deelnemer 100% van de totale kosten.
Bij annuleren tussen twee en vier weken voorafgaand aan een activiteit betaalt de deelnemer 50% van de totale kosten.
Bij annuleren meer dan vier weken voorafgaand aan een activiteit betaalt de deelnemer 25% van de totale kosten.

Betalingsvoorwaarden Opleidingen en Persoonlijk Traject
Na het digitaal invullen van het inschrijfformulier ontvangt de deelnemer een e-mail ter bevestiging. Hiermee is de deelnemer officieel ingeschreven. De deelnemer ontvangt een factuur aan de hand van de gegevens die ingevuld zijn op het inschrijfformulier. De factuur bestaat uit een totaalbedrag wat bestaat uit opleidings- en verblijfkosten, en eventuele betalingsafspraken. Op de factuur staat aangegeven wanneer de betaling bij het ITIP binnen dient te zijn. Na inschrijving van een activiteit via de website, ontvangt de deelnemer automatisch een bevestiging per e-mail. Betaling geschiedt via de site of na het ontvangen van een factuur. De factuur dient binnen twee weken na ontvangst betaald te worden. Bij te laat betalen ontvang je een reminder. Bij herhaaldelijk aanmanen rekenen wij 25 euro administratiekosten.
Indien de deelnemer afspraken wil maken over de wijze van betaling (we hanteren betalen in 2 of 4 termijnen) kan de deelnemer dit aangeven op het inschrijfformulier. Alleen dan kunnen er deelfacturen gestuurd worden. Wanneer een werkgever deels meebetaalt aan de opleiding, hanteren wij voor de werkgever het bedrijfstarief en voor de deelnemer het particuliere tarief in de procentuele verhouding zoals die wordt afgesproken.
Mochten er, na ontvangst van deze factuur, wijzigingen optreden in de facturatie in opdracht van de deelnemer of werkgever dan brengen wij 17,50 euro aan administratiekosten in rekening.

Annuleringsvoorwaarden Opleidingen, Zin in je werk traject en Persoonlijk Traject
Na inschrijving van de deelnemer geldt de volgende wettelijke regeling: de annuleringsregeling is van kracht na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Na inschrijving aan een opleiding of traject zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.

De annuleringsregeling is als volgt:
Bij annuleren bij acht weken of meer voor aanvang van een opleiding of traject brengen wij 10% van de overeengekomen prijs in rekening.
Bij annuleren tussen acht en vier weken voor aanvang brengen wij 20% van de prijs in rekening.
Bij annuleren tussen vier en twee weken voor aanvang brengen wij 30% van de prijs in rekening.
Bij annuleren minder dan 2 weken voor aanvang brengen bij 50% van de overeengekomen prijs in rekening.
Bij tussentijdse beëindiging na de start van een traject of opleiding brengen wij 50% van de overeengekomen prijs (als opstartkosten) in rekening plus de kosten van het reeds gevolgde onderwijs, ongeacht of je aanwezig was bij deze bijeenkomst(en).

Annuleringsvoorwaarden Bezinningstochten
Bij annulering door de reiziger is deze de volgende bedragen verschuldigd:
• Bij annuleren tot 56 dagen voor vertrek: de aanbetaling (20% van de reissom met een minimum van €35,-)
• Bij annuleren tussen de 56e en 42e dag voor vertrek: 30% van de reissom
• Bij annuleren tussen de 42e en 28e dag voor vertrek: 50% van de reissom
• Bij annuleren tussen de 28e en 14e dag voor vertrek: 75% van de reissom
• Bij annulering tussen de 14e dag tot 7e dag voor vertrek: 90% van de reissom
• Bij annuleren binnen 7 dagen voor vertrek: 100% van de reissom

ITIP is gemachtigd zonder enige reden potentiële deelnemers te weigeren voor enige activiteit, opleiding of reis.

Leveringsvoorwaarden website

Wij streven naar correcte levering van bestelde publicaties en onlineproducten.

Recht van retour publicaties
Je hebt het recht om online bestelde boeken binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, retour te sturen (herroepingsrecht). We accepteren alleen retourzendingen van boeken in originele staat.

Online aangeschafte producten worden direct afgerekend. De gebruiker ontvangt een welkomstmail met verder informatie en de inlogcode voor toegang tot het product. Hierbij kan geen sprake zijn van restitutie. Bij klachten over het product dient direct contact te worden opgenomen via info@itip.nl.

Aanbiedingen
Aanbiedingen worden schriftelijk en/of elektronisch gedaan.
Alle aanbiedingen van ITIP zijn geldig gedurende de periode die in de aanbieding loopt. De aanbieding vervalt wanneer deze termijn is verlopen.
De aanbieding geldt zolang de voorraad strekt.
ITIP kan niet aan zijn aanbiedingen worden gehouden indien de koper, had kunnen begrijpen dat de aanbieding een vergissing of verschrijving bevat.
Aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige bestellingen of nabestellingen.

Toegang tot de online training
Na aanmelding een training, verkrijgt de gebruiker na betaling toegang tot de online training.
De gebruiker kan de modules in zijn eigen tijd volgen en de modules blijven tijdens het bestaan van de overeenkomst beschikbaar voor de gebruiker. Indien de gebruiker de overeenkomst opzegt, zal de toegang tot de ter beschikt gestelde modules worden geblokkeerd en zullen de modules worden verwijderd uit de online omgeving.

Privacyverklaring

Privacyverklaring Deelnemers

 Voor ITIP school voor leven en werk is jouw privacy belangrijk. Daarom doen we er alles aan om dat te beschermen. Onze belofte is:

Wij zijn zorgvuldig met je gegevens. Je kunt erop rekenen dat je gegevens bij ons veilig zijn en dat wij ons houden aan de wet. Wij verkopen je gegevens niet aan derden. Wij respecteren de keuzes die je ten aanzien van je privacy maakt. Wij bieden je eenvoudige mogelijkheden om je gegevens in te zien en aan te passen. Met de bedrijven die voor ons de automatisering, de website en de database beheren, hebben wij expliciete overeenkomsten dat zij alle zorgvuldigheid in acht nemen om de privacy te beschermen.

Wat gebeurt er met je gegevens?

Wij hebben persoonsgegevens nodig om je in te kunnen schrijven voor een lezing, informatieavond, activiteit of om een product uit onze webshop te kopen. Daarbij hebben we zorgvuldig gekeken dat we zo min mogelijk informatie van je vragen. De informatie wordt bij ons opgeslagen in een beveiligde database. Als je vijf jaar niet meer actief bij ons bent, verwijderen we je gegevens uit die database. Als je deelneemt aan een opleiding of traject worden je gegevens tien jaar bewaard.
We delen data over je interactie op onze website met Google ten behoeve van analysetools en advertentie services. Lees hier meer over hoe de data worden gebruikt.

Deelname aan lezingen en activiteiten

Wanneer je bij ons een lezing of groepsactiviteit volgt, zullen we een deelnemerslijst sturen naar de begeleider(s) die de activiteit begeleid(en) en naar de deelnemers. Op de lijst staan je naam, adres en telefoonnummer. Ook sturen wij bij een meerdaagse, deelnemerslijsten met dieet- en kamerwensen naar de locaties waar onze activiteiten plaatsvinden. Op het inschrijfformulier geef je toestemming om dit te doen. Je kunt ook aangeven dat je dat niet wilt. Wij respecteren daarin je wens.

Extra bij deelname aan opleidingen

Bij de opleidingen maken we ook een noodlijst. Dit is een lijst waarop gegevens staan van naasten die we kunnen bereiken in geval jou als deelnemer iets overkomt. Deze lijst wordt verspreid onder de deelnemers en de betrokken begeleiders. Ook sturen we naar de begeleiders een lijst met foto’s van alle deelnemers. Op het inschrijfformulier geef jij ons toestemming om deze gegevens en je pasfoto te gebruiken. Met alle documenten wordt zorgvuldig omgegaan. Je kunt ook aangeven dat je dat niet wilt. Wij respecteren daarin je wens.

Versturen van mailingen

Voor alle mailingen (digitale activiteitenagenda’s en blogs) die we regelmatig versturen, vragen we je expliciete toestemming. Je kunt je hiervoor op een gemakkelijke wijze uitschrijven.

Twee keer per jaar versturen we het ITIP Magazine. Wanneer je het magazine bij ons aanvraagt kun je aangeven of je het per post of digitaal wilt ontvangen. Voor het digitale magazine kan je je eenvoudig uitschrijven. Voor het stopzetten van het magazine per post vragen we je een mailtje te sturen naar info@itip.nl. De digitale mailingen worden verzorgd door mailingserver LaPosta. Het ITIP heeft met LaPosta een overeenkomst dat ook zij je persoonsgegevens zorgvuldig behandelen.

Controleren en aanpassen

Je kunt te allen tijde je gegevens die bij het ITIP bekend zijn opvragen en inzien, laten aanpassen of laten verwijderen. Ook kun je te allen tijde je toestemming voor een bepaalde verwerking intrekken. Je kunt een klacht indienen als je van mening bent dat het ITIP bovenstaande niet waarmaakt. Je kunt je klacht per e-mail richten aan Nanske Kuiken, kantoor@itip.nl. Zij is privacytoezichthouder voor de organisatie.

Financiële regelingen

Termijnbetaling/verdeling van betaling

Het is mogelijk om de kosten voor een opleiding in termijnen te betalen. De betalingen moeten vallen binnen de looptijd van de opleiding. Het is ook mogelijk een deel van de kosten particulier en een deel zakelijk (door je werkgever) te laten betalen. Op het inschrijfformulier kun je aangeven hoe je dit wilt afspreken. Mocht je wijzigingen doorgeven, nadat je al een factuur van ons hebt ontvangen, dan rekenen we 17,50 euro aan administratiekosten.

Betalingsregeling/korting

Indien je financiële draagkracht onvoldoende is om aan een opleiding deel te nemen, is het in sommige gevallen mogelijk een kortingsregeling te treffen. Je neemt dan contact op met Annemieke Ros opleiding@itip.nl. Zij kijkt met je naar je financiële situatie en wat er mogelijk is. 

Vaak zijn werkgevers bereid om (een deel van) de kosten van een opleiding op zich te nemen.

Belastingdienst

ZZP’ers kunnen studiekosten opvoeren als bedrijfskosten. Dit is het geval wanneer je een opleiding volgt/bijscholing volgt om je vakkennis op peil te houden. Op de site van de Belastingdienst vind je meer informatie over de voorwaarden.

Klachtenprocedure

ITIP streeft naar totale tevredenheid van haar deelnemers en klanten. Toch kan het voorkomen dat  de deelnemer of klant niet helemaal tevreden is. Heeft een deelnemer aan een opleiding, een loopbaantraject of een bezinningstocht een klacht dan probeert hij/zij deze eerst met de trainer of medewerker van ITIP op te lossen. Lukt dit niet dan kan hij/zij een klacht indienen.

Klanten die een klacht hebben over een aangeschaft (online) product of publicatie kunnen contact opnemen via 0575-510850. Onze medewerker zal het probleem proberen op te lossen. Indien dit niet voldoende is kan een klacht worden ingediend.

De klacht omvat tenminste:

  • naam en adres van de indiener
  • datum van indiening
  • omschrijving van de klacht
  • de gronden van de klacht

Verzending klachten 

De deelnemer stuurt de klacht naar ITIP  t.a.v. mevrouw N. Kuiken, hoofd Bedrijfsvoering, Marspoortstraat 16, 7201 JC, Zutphen.

Termijn voor indienen klachten 

De termijn voor het indienen van een klacht bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan een dag na de datum waarop de activiteit heeft plaatsgevonden waarop de klacht betrekking heeft.

Vertrouwelijkheid klachten 

ITIP garandeert de deelnemer dat elke klacht zorgvuldig en met in achtneming van de privacy van de deelnemer zal worden behandeld.

Termijnen uitspraak klachten 

De klacht zal door ITIP zo mogelijk binnen vier werkweken na indiening van de klacht worden behandeld en afgerond. ITIP stelt een onderzoek in alvorens te beslissen. Duurt de behandeling langer dan vier weken dan zal ITIP de deelnemer hiervan schriftelijk, met redenen omkleed, mededelen. Tevens zal een indicatie worden gegeven wanneer er een uitspraak te verwachten is.

Beroep 

De deelnemer kan tegen de beslissing van ITIP over de klacht in beroep gaan.

Verzending 

Indien de deelnemer in beroep wil gaan, dan stuurt de deelnemer het beroepschrift aan mevrouw Dorothy Schut, externe klachtbehandelaar, Mauritslaan 7, 5684 LD, Best.

Beroepschrift 

Het beroepschrift houdt in:

  • naam en adres van de indiener
  • datum van indiening
  • omschrijving van de maatregel of beslissing waartegen beroep wordt ingediend
  • de gronden van het beroep

Termijn voor indienen 

De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan op de dag na de dag waarop de maatregel of beslissing is bekend gemaakt.

Termijnen uitspraak beroep 

De Commissie van Beroep beslist zo mogelijk binnen vier werkweken na indiening van het beroep. De commissie stelt een onderzoek in alvorens te beslissen.

Bindend

Het advies van de Commissie van Beroep wordt door ITIP als bindend beschouwd. Daaruit voortvloeiende consequenties worden door ITIP zo snel mogelijk afgehandeld.

Registratie

Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van 1 jaar bewaard.